L'Illumination Engineering Society (IES) TM-30-15, u metudu sviluppatu più recentemente di valutà a rendizione di u culore, hè guadagnatu assai attenzione in a cumunità di l'illuminazione. TM-30-15 cerca di rimpiazzà CRI cum'è u standard di l'industria per a misurazione di a resa di culore.
Chì ghjè TM-30-15?
TM-30-15 hè un metudu di valutà a rendizione di u culore. Hè cumpostu di trè cumpunenti primari:
1. Rf- un indice di fideltà chì hè simile à u CRI cumunimenti utilizatu
2. Rg- un indice di gamma chì furnisce infurmazioni nantu à a saturazione
3. Grafica vettoriale di culore - una rapprisintazioni gràfica di tonalità è saturazione relative à una fonte di riferimentu
Più dettagli nantu à u metudu TM-30 ponu esse truvati in u situ web di u Dipartimentu di l'Energia di i Stati Uniti.
Chì sò e differenze trà TM-30-15 è CRI ?
Ci hè uni pochi di differenzi impurtanti.
Prima, CRI furnisce infurmazioni solu nantu à a fideltà, vale à dì a rendizione precisa di u culore cusì chì l'uggetti pareanu simili à cumu si facianu sottu à l'illuminanti di riferimentu familiari cum'è a luce di u ghjornu è a luce incandescente. Tuttavia, CRI ùn furnisce micca infurmazione nantu à a saturazione. A stampa sottu mostra duie imagine cù u stessu CRI è diversi livelli di saturazione. Mentre chì l'imaghjini ovviamente pareanu assai diffirenti per via di diversi livelli di saturazione, CRI ùn furnisce micca un mecanismu di descrizzione di queste differenze. TM-30-15 usa u Gamut Index (Rg) per discrìviri diffirenzi in saturazione. Per più infurmazione, riferite à u webinar co-sponsorizzato da l'IES è DOE.
Siconda, mentri CRI usa solu ottu campioni di culore per determinà a fideltà, u TM-30-15 usa 99 campioni di culore. Un fabricatore di illuminazione puderia "giocà" u sistema CRI assicurendu chì certi picchi di i spettri di a fonte di luce currispondenu à unu o uni pochi di l'ottu campioni di culore utilizati per u calculu CRI è cusì ottene un valore CRI artificialmente altu. Un valore CRI cusì artificialmente altu risultatu in un valore TM-30-15 più bassu postu chì TM-30-15 hà 99 campioni di culore. Dopu tuttu, cunfurmà i picchi di spettru à 99 campioni di culore hè assai difficiule!
Bridgelux è altre marche fabricanu LED bianchi cù un spettru largu è ùn pruvate micca di gonfià CRI cù picchi artificiali chì currispondenu à l'ottu campioni di culore CRI. A causa di questi spettri largu, u puntu CRI è l'indice Rf in TM-30-15 sò previsti per esse simili. In verità, dopu aduprà u metudu TM-30-15, avemu trovu chì a maiò parte di i prudutti Bridgelux anu punteggi CRI è Rf chì sò assai simili è differiscenu solu da 1-2 punti.
Ci sò altre diffarenze trà TM-30-15 è CRI - i dettagli ponu esse truvati in u webinar co-sponsorizzato da l'IES è DOE.
PERFETTU! TM-30-15 SEMBRA DI FORNIRE PIÙ INFORMAZIONI CHE CRI. QUALI VALORI TM-30-15 SONU IDEALI PER A MIA APPLICAZIONE?
A risposta hè, "dipende". Simile à CRI, TM-30-15 ùn hè micca prescrittivu in a definizione di metriche chì saria ideale per una applicazione data. Invece, hè una prucedura per calculà è cumunicà a rendizione di u culore.
U megliu modu per assicurà chì una fonte di luce funziona bè in una applicazione hè di pruvà in l'applicazione. Per esempiu, fighjate a stampa sottu:
U graficu vettoriale di culore TM-30-15 nantu à a manca mostra a saturazione relativa di diverse tonalità di u Bridgelux Décor Series™ Food, Meat & Deli LED, chì hè mostratu illuminando un campione di carne à a diritta. U pruduttu Décor Meat pare "rossu" à l'ochju è hè statu specificamente cuncepitu per esse usatu da l'industria di l'alimentariu, di i risturanti è di l'alimentazione. In ogni casu, u graficu di vettori di culore indica chì u spettru di Decor Meat hè sottu-saturatu in rossu è sopra-saturatu in verde è turchinu relative à a fonte di riferimentu - u cuntrariu assai di cumu u spettru s'assumiglia à l'ochju umanu.
Questu hè solu un esempiu di perchè TM-30-15 è CRI ùn ponu micca predichendu valori chì seranu ideali per una applicazione particulare. Inoltre, u TM-30-15 s'applica solu à e fonti "nominalmente bianchi" è ùn funziona micca bè cù punti di culore di specialità cum'è Decor Food, Meat & Deli.
Nisun metudu solu pò specificà a fonte di luce ottima per una applicazione è a sperimentazione hè u megliu modu per identificà a fonte di luce ottima. Inoltre, quandu aghjurnatu, u standard IES DG-1 includerà alcune guida di cuncepimentu.
RE TM-30 SCORES DISPONIBILI PER I PRODOTTI BRIDGELUX?
Iè, cuntattate u vostru rappresentante di vendita per ottene i valori TM-30-15 per i prudutti Bridgelux.
Tempu di Postu: Nov-04-2022